Porady

Ruch sprzyja zgrabnej sylwetce i nie tylko!

Idealną metodą rozsądnego pozbycia się nadprogramowych kilogramów jest ukierunkowane prowadzenie sportu. Musi mu jednak towarzyszyć stosowne do zapotrzebowania, raczej skromne odżywianie.

W obecnych czasach z roku na rok zmniejsza się aktywność ruchowa społeczeństwa. Wszystko przez nowe cuda techniki, którymi są samoloty, windy, samochody. To one ograniczają zapotrzebowanie człowieka na wysiłek fizyczny. Ruch jest niezbędny w życiu człowieka to m.in. on zapobiega występowaniu chorób cywilizacyjnych i pozwala utrzymać zgrabną sylwetkę.

Ponadto:

  • Obniża poziom cholesterolu poprzez zwiększone spalanie złego cholesterolu LDL, więcej jest za to dobrego cholesterolu HDL.
  • Dobrze wpływa na serce i postawę – chroni przed zawałem serca, a wytrenowane mięśnie ułatwiają poruszanie się. Z braku sportu rozpowszechniły się schorzenia kręgosłupa, który poprzez nieprawidłowe obciążenie tracił swoją funkcję amortyzującą.
  • Pomaga w zwalczaniu cukrzycy – ruch sprzyja obniżaniu poziomu cukru we krwi poprzez poprawioną przemianę materii, zwiększoną przyswajalność cukru przez komórki mięśni i wątroby. Regularne uprawianie sportu przyczynia się do lepszego przyswajania węglowodanów zawartych w pożywieniu.
  • Wzmacnia system immunologiczny – wzmacnia wrodzoną zdolność obronną i redukuje podatność na przeziębienia ( przetrenowanie może wywołać efekt odwrotny).
  • Wzmacnia układ kostny – aktywny tryb życia przyczynia się do maksymalizowania rozwoju tkanki kostnej, co zapobiega osteoporozie.
  • Pomaga w trawieniu – dużo ruchu, spożywanie posiłków bogatych w błonnik, obfite popijanie wodą – wszystko to pobudza prace jelit.

Tak więc w miarę możliwości wybierajmy RUCH a nie najnowsze cuda techniki 🙂

Natasza

Athletic girl
Dlaczego warto z TrenerGURU