Porady

Śniadanie bez węglowodanów?

Dlaczego jeść śnidanie bez węglowodanów?

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, to co zjesz z rana programuje produkcje neuroprzekaźników na cały dzień. Posiłek białkowo tłuszczowy podnosi poziom dopaminy i acetylo-choliny – są to dwa najważniejsze neuroprzekaźniki wpływające na skupienie i energie.

Gdy śpisz, Twój organizm produkuje hormon wzrostu, który odpowiada miedzy innymi za spalanie tkanki tłuszczowej, budowę mięśni, regeneracje komórek oraz całego organizmu.

Fajnie było by więc utrzymać dłużnej produkcje hormonu wzrostu prawda?

Gdy zajadasz węglowodany np. płatki owsiane, ryż czy owoce podnoszą one poziom insuliny – transportuje ona składniki odżywcze do mięśni co jest pozytywne jednak niweluje oraz osłabia ona działanie hormonu wzrostu, czy tego chce z rana?

Co mam w takim razie zjeść na śniadanie? Posiłek białkowo – tłuszczowy

Białko będzie wchłaniało się powoli i stabilnie nie powodując tym samym gwałtownego wzrostu poziomu cukru. Tłuszcze dostarczą niezbędnej energii, zawierają duże ilości kwasów omega oraz pozwolą utrzymać stabilny poziom cukru przez długi okres czasu.

3 Przykładowe śniadania

  1. Jajecznica z całych jajek, smażona na boczku, podana z warzywami.
  2. Odżywka białkowa zrobiona na wodzie z mixem orzechów (makadamia, brazylijskie, nerkowca, pistacje)
  3. Omlet z jajek i erytrytolu z masłem orzechowym 🙂

Według mnie unikanie węglowodanów do śniadania jest dobrym rozwiązaniem ze względu na to, że nie robisz się senny, masz więcej energii w ciągu dnia, spalasz tkankę tłuszczową, możesz zjeść większą ilość kalorii w ciągu dnia nie tyjąc, wyraźnie poprawia się Twoje funkcjonowanie oraz myślenie. 

Usunięcie węglowodanów z pierwszego posiłku również uwrażliwia nas na działanie insuliny-zmniejszamy tym samym szanse zachorowania na cukrzycę.

Pozdrawiam,

Ola

Athletic girl
Dlaczego warto z TrenerGURU