Porady

Mama w formie, dlaczego kettlebell trening?

Ciąża jest najbardziej ekstremalnym stanem fizycznym oraz emocjonalnym w życiu kobiety. Dla każdej z nas stanowi ona olbrzymie wyzwanie. Tak samo jak powrót do upragnionej formy i sylwetki, którymi cieszyłyśmy się zanim postanowiłyśmy zostać matkami.

Profil Gosi na trenerguru.pl

„Kiedy zacząć treningi?”, „co najlepiej robić na początku?”, „jak często?”, „z jaką intensywnością?”- są to najczęściej zadawane pytania, z którymi spotykam się na co dzień. Lekarze zalecają odczekać z ćwiczeniami do końca okresu połogu, a więc czasu w którym gospodarka hormonalna wraca do homeostazy. W przypadku porodu naturalnego należy wstrzymać się z treningiem około 4 tygodni, jednak po cięciu cesarskim od 6 do 8 tygodni. Zgadzam się z tymi zaleceniami. Połóg to nasz święty czas na regenerację i odpoczynek po trudach porodu. Jeśli później nie ma żadnych przeciwskazań lekarskich, można zacząć działać J

Bardzo często słyszę: „świetnie wyglądasz”, „piękna sylwetka”, „wow, jaka jesteś szczupła, jak to zrobiłaś?”, „to niemożliwe, tak wyglądać po kilku miesiącach po porodzie, zdradź swój sekret!”.

Odpowiadam wtedy, że to dzięki treningom kettlebell. Pierwszy trening z odważnikami kulowymi zrobiłam 3 miesiące po urodzeniu synka. Jednak powrót do formy zaczęłam już po upływie 4 tygodni po porodzie. Pomimo mojej dużej aktywności przed, jak i w trakcie ciąży, trening ogólnorozwojowy (od niego zaczęłam), stanowił dla mnie nie lada wyzwanie.

gosia3

Osłabienie mięśni grzbietu, pośladkowych, brzucha powodowało, że zwykły przysiad był kłopotliwy do wykonania. Nie wspominając nic o jednej pompce. „To przecież niemożliwe, żebym była aż tak słaba” – myślałam sobie. Było mi smutno i źle się czułam w swoim ciele, nie chciałam tego zaakceptować, to dowód na to, jak wiele zależy od naszego nastawienia.


Zobacz wywiad z Gosią

Odnalezienie w sobie motywacji jest bardzo trudne, ale chęć bycia dla siebie samej piękną kobietą zwycięża i dlatego wygrywamy J  Tak było ze mną. Postanowiłam działać, nie odpuszczać, samo się przecież nie zrobi. Trzeba zacisnąć zęby i ciężko popracować na ten sukces, bo wtedy smakuje on wyśmienicie, uwierzcie mi 🙂

Na początku ćwiczyłam w domu przez 2 miesiące. Nie mogłam biegać, bolały mnie kolana, więc próbowałam swoich sił na skakance a Efekty były niewielkie. Karmiłam piersią, uważałam na to co jem i nie wszystkie ćwiczenia były wskazane. Próbowałam różnych wariantów, szukałam alternatyw lecz waga spadała bardzo powoli.

Po 2 miesiącach  trenowania w domu, między karmieniami, spacerami, przewijaniem, gotowaniem obiadów dla całej rodziny (starsza córka ma 4 lata, a mąż, były sportowiec przyzwyczajony jest do dobrego i zarazem zdrowego jedzenia), pokusiłam się o trening z kettlami. Dopiero wtedy poczułam różnicę,  ponieważ w pełni zredukowałam wagę, ciało stało się jędrne, ramiona wysmuklone, no i pojawił się upragniony, delikatnie zarysowany ‘six pack’.

gosia2

Kettlebells są dla każdego. Jednak to, co je wyróżnia spośród pozostałych alternatywnych przyborów, hantli, ciężarków, to szybki efekt treningu, widoczny w całym ciele. Kettlebells aktywują bowiem niemal wszystkie partie mięśniowe, podczas ruchu nie można wyizolować jednej, wybranej grupy mięśniowej. Dzięki temu poprawia się wydolność organizmu, siła mięśni, koordynacja ruchowa, wytrzymałość.

Wszechstronność treningu z kettlami została doceniona na całym świecie, stosuje się je w treningu dla żołnierzy, czy policjantów, ale także w popularnym w Polsce crossficie i treningu funkcjonalnym Kettlebells święcą triumfy.

Ich szczególna skuteczność została zauważona u kobiet, pragnących wrócić do formy po porodzie, przy osłabionych mięśniach grzbietu, brzucha, pośladkowych, posturalnych, odpowiedzialnych za utrzymanie prawidłowej postawy ciała. Kiedy kobieta staje się silna, od razu jest bardziej pewna siebie. Chce więcej i więcej. Tak to właśnie działa. J Jestem silna i piękna dla mnie samej. Mąż też to docenia i to jest piękne J

Nie muszę chyba bardziej Was zachęcać, drogie mamy  do treningu z Kettlebell. To naprawdę właściwy kierunek treningowy. Ja już się o tym przekonałam, teraz czas na Was !!!!

Pozdrawiam

Gosia

Athletic girl
Dlaczego warto z TrenerGURU