Porady

Dlaczego zmęczenie i senność dopada Cię po treningu?

„Sport to zdrowie”,a trening daje nam zastrzyk energii na resztę dnia! Zgadzam się z tym w 100% ale co w przypadku gdy po treningu energii nam brak i jedyne o czym myślimy to sen?

Może już tego doświadczyliście, a jeśli nie to zobaczcie jak tego uniknąć w przyszłości 😉

Zmęczenie, senność, brak energii może nas dopaść bez względu na to czy jesteśmy doświadczonymi sportowcami, amatorami czy dopiero zaczynamy przygodę ze sportem. Co jest tego powodem?

Intensywność i czas treningu

Zbyt długi i ciężki wysyłek może doprowadzić do zubożenia rezerw energetycznych w Naszym organizmie, a także doprowadzić do katabolizmy białek ustrojowych przez co odczuwana jest właśnie senność i spadek energii.

Posiłki około treningowe

Brak odpowiedniej dawki węglowodanów przed treningiem i nie uzupełnienie ich po wysiłku. Musimy pamiętać i wyrobić w sobie nawyk jedzenia przed jak i po treningu. Nawet jeśli komuś zależy na zrzuceniu zbędnych kilogramów, należy jeść, aby zapobiec czerpaniu energii z naszych mięśni, co spowodowałoby spadek masy ciała, ale nie tkanki tłuszczowej na której nam zależy.

Sen

Nie ma co się dziwić, że nie mamy siły po wysiłku jak nie poświęcamy na sen odpowiedniej ilości czasu. Organizm jest tak zaprogramowany, że będzie upominał się o swoje 😉 Około 7 godzin snu dziennie powinno wystarczyć.. Zamiast spędzać czas na oglądaniu kolejnego odcinka serialu, odpocznij, żeby następnego dnia wykorzystać trening w 100% !

Wspomaganie

Niejednokrotnie stosujemy różnego rodzaju „wspomagacze” suplementy mające na celu pobudzenie organizmu do zwiększonego wysiłku fizycznego. Stosowanie ich nieodłącznie wiąże się ze spadkiem energii w momencie gdy składniki przestają działać. Oczywiście są sytuacje w których warto stosować tego typu produkty ( obóz z dwoma treningami dziennie, intensywny wysiłek i praca fizyczna itp) nie nadużywajmy ich jednak w momencie gdy nie jest to uzasadnione.

To co jemy ma wpływ na nasze samopoczucie i zdrowie. A przy wysiłku fizycznym racjonalne, regularne posiłku składające się z wartościowych produktów są najlepszą rzeczą jaka możemy dla siebie zrobić. Dbajmy o odpowiednią ilość snu i czas na regeneracje organizmu po wysiłku. Dlatego jeśli zależy Ci na efektach treningów i czerpaniu z nich satysfakcji, zwróć uwagę na całokształt i wyeliminuj złe nawyki, które spowodowały bądź mogłyby brak energii i senność po treningu, którego celem było „doładowanie akumulatorów” na cały dzień.

diet-etyczna

Dominika Jurkowska

Tagi
Athletic girl
Dlaczego warto z TrenerGURU