Wywiady

Elektrostymulacja mięśni – czyli trening wykonaniu Izabeli Sobieszek

Izabela Sobieszek, instruktor fitness, doradca żywieniowy i suplementacyjny oraz trener personalny. Zainteresowała mnie hasłem ‘trening EMS’ – co natychmiast wrzuciłam w Google otrzymując intrygujące wyniki. Czym właściwie jest trening EMS i na czym polega?

– No właśnie, wytłumacz proszę wszystkim laikom czym jest ten rodzaj treningu?

 

EMS (Electrical muscle stimulation) to elektrostymulacja mięśni, która stosowana jest w sporcie oraz fizjoterapii.
EMS wykorzystywana jest przez NASA i amerykańską armię. Z treningów EMS korzystają piłkarze np. Realu Madryt oraz znani sportowcy, tacy jak bokserzy – bracia Klitschko. Trening personalny wykorzystujący tę metodę jest najbardziej popularny w klubach fitness w Niemczech, Austrii i Szwajcarii.

Jak to działa? W trakcie wykonywania ćwiczeń, nasz mózg wysyła impulsy do neuronów, czego efektem są skurcze mięśni. EMS natomiast polega na stymulacji mięśni impulsami elektrycznymi pochodzącymi z urządzenia Xbody. Impulsy wywołują kontrolowane skurcze z pominięciem części lub całego układu nerwowego. W trakcie ćwiczeń metodą EMS pobudzeniu ulegają również mięśnie głębokie, a jednoczesna stymulacja dziewięciu głównych grup partii mięśniowych pozwala na szybkie osiągnięcie pożądanych efektów. Od pierwszych powtórzeń ćwiczenia pobudzamy cały potencjał mięśniowy. Jest to świetne rozwiązanie dla osób początkujących – które jeszcze nie mają świadomości mięśniowej. To właśnie dzięki temu 30 minutowa sesja treningu EMS odpowiada 1,5h spędzonym w siłowni.

Korzyści:

ELEKTROSTYMULACJA
Stymulacja dziewięciu głównych grup mięśniowych jednocześnie

CZAS
Trening 2x w tygodniu, który trwa 25-30 minut

SPORT

Skuteczna poprawa osiągnięć sportowych

SYLWETKA
Budowa wymarzonej sylwetki, redukcja tkanki tłuszczowej i cellulitu

ZDROWIE
Łagodzenie bólu pleców, powrót do formy po kontuzji, lepszy metabolizm

EFEKTY
Efekty widoczne po 4-6 tygodniach treningu

TRENING PERSONALNY
Trening indywidualnie dopasowany do każdego Klienta

– Jak wygląda pierwszy trening przeprowadzony tą metodą? Powiedzmy, że przychodzę do Ciebie po raz pierwszy, po kilku miesiącach bez żadnej aktywności fizycznej, zaczynam od zera; co robimy?

Zaczynamy oczywiście od konsultacji, na której omawiamy Twoją dotychczasową aktywność fizyczną, stan zdrowia – wykluczamy możliwe przeciwskazania do treningu EMS. Opracowujemy cele treningowe oraz plan działania i czas, w którym możemy je osiągnąć. Dzięki takiej rozmowie mogę precyzyjnie  dobrać do Ciebie plan treningowy.
Co ważne! Nie musisz mieć ze sobą wielkiej torby sportowej. Wystarczy wygodne obuwie sportowe chociaż wiele osób też lubi ćwiczyć na boso. My zapewniamy specjalną bieliznę termoaktywną xbody (koszulkę + spodenki), na którą jest zakładana kamizelka z elektrodami Xbody. Dzięki takiej wygodzie możesz wpaść do nas na trening prosto ze spotkania biznesowego w sukience i szpilkach 🙂
Trening rozpoczynamy od omówienia podstawowych zasad treningu EMS związanych z oddechem, kontrolowanym spięciu mięśni oraz jak ważne jest picie wody w czasie całego treningu. Sesja treningu EMS składa się z 3 części – część ćwiczeń siłowych, cardio/tabata oraz na końcu część relaksacyjna.

– Kiedy idziesz drogą konwencjonalnego treningu, a kiedy stawiasz na EMS? Czy to Ty razem z podopiecznym decydujesz o powzięciu konkretnej strategii? Czy klient przychodząc do Ciebie zwykle już wie, czego potrzebuje?

EMS to nowość na Polskim rynku i wiele osób pierwszy raz słyszy o takim rodzaju treningu. Często zdarza się, że podopieczni przychodzą na trening pokazowy z czystej ciekawość, a finał jest taki, że… zostaje na dłużej 🙂 EMS to genialne rozwiązanie dla osób, które nie mają czasu na trening 3-4x tyg po 1,5h na tydzień np. Świeżo upieczone mamy czy osoby zapracowane i w wiecznym niedoczasie. Trening w czasie lunchu? To możliwe 🙂 Super jest to, że na trening elektrostymulacji możesz zabrać ze sobą dziecko bez względu na wiek. Elektrostymulacja to również skuteczna metoda powrotu do formy po kontuzjach.

– Współpracujesz przede wszystkim z kobietami – właściwie dlaczego? Czy z płcią piękną pracuje Ci się łatwiej?

Jest to głównie związane z tym, że od początku mojej kariery trenerskiej pracuję w miejscach skierowanych głównie dla kobiet, chociaż nie ukrywam – na moich treningach pojawia się coraz więcej panów 🙂 W studio BODYBAR gdzie prowadzę treningi personalne systemem EMS w ramach relaksu po ćwiczeniach można skorzystać z sekcji beauty – manicure, pedicure, depilacja woskiem i wiele innych. Uważam, że taki one-stop-shop, gdzie możesz zadbać o swoje zdrowie fizyczne oraz urodę pod jednym dachem to genialne rozwiązanie dla ludzi XXI wieku, którym brakuje czasu.

 

– Powiedziałaś, że trenujesz z kobietami starając się zmienić ich długotrwałe nawyki i zwiększyć pewność siebie, jako, że sama kiedyś potrzebowałaś takiej pomocy; chcesz rozwinąć ten wątek?

Od zawsze w moim domu był obecny sport. Ja jednak do około 18 roku życia nie czułam żadnego zainteresowania aktywnością i zdrowym stylem żywienia. Dopiero kiedy zaczęłam być bardziej świadoma swojego ciała jako kobieta zwróciłam uwagę jak ważny to aspekt nie tylko dla zdrowia, ale również psychiki. Nie należałam do szczupłych dziewczyn. Początkowo zmieniłam nawyki żywieniowe, które pomogły mi zredukować wagę o około 15kg, ale co ważniejsze uwierzyć w siebie i stać się w swojej głowie atrakcyjną dziewczyną! Diametralnie zmieniło się też moje samopoczucie – wstawałam bez budzika, nauka przychodziła mi łatwiej i byłam bardziej pogodna. Dopiero po jakimś czasie wprowadziłam treningi, które pomogły mi ukształtować sylwetkę.

Nadszedł czas, w którym wiedziałam, że moja wiedza nie jest wystarczająca na tyle, aby osiągnąć cel sylwetkowy na jakim mi zależy, a w dalszej perspektywie – starty w zawodach sylwetkowych. Poszukiwania odpowiedniego trenera to nie łatwa sprawa. Pomiędzy podopiecznym, a trenerem też musi być pewnego rodzaju chemia 🙂 Mi na szczęście udało się trafić na osobę, w której miałam oparcie, ogrom wiedzy i indywidualne podejście. Przy wsparciu takiego trenera wszystko jest możliwe!

– Co było najtrudniejsze w Twojej transformacji? Wspomniałaś, że Twoje samopoczucie i samoocena diametralnie się polepszyły, gdy zaczęłaś się ruszać i dbać o siebie – to oczywiste. Ale jak się do tego zmotywowałaś? Jako trener na pewno wiesz, że to brak motywacji, systematyczności i samozaparcia jest największym wrogiem wszystkich tych, którzy chcą zacząć ćwiczyć, ale odkładają to na ‘jutro’.

W mojej transformacji najcięższe było uwierzyć w własne możliwości. Teraz jestem bardzo zdeterminowaną i sumienną osobą jeśli chodzi o budowanie sylwetki, ale nie zawsze tak było. Moim zdaniem najlepszą motywacją są efekty. Każdy z Nas lubi widzieć efekty wykonanej pracy.
Trener pokaże Ci odpowiednią drogę do zmiany ciała i poprawy zdrowia, ale nie możemy zapominać, że główna część pracy pozostaje po naszej stronie 🙂

– Dbasz o to, aby treningi z Tobą były miło spędzonym czasem – a nie przykrym obowiązkiem – jak tego dokonujesz?

Przede wszystkim zawsze staram wprowadzać się na treningu dużo uśmiechu, ciepła i zrozumienia. Wiadomo, że wysiłek fizyczny wymaga sporo energii i często też przełamania swoich wewnętrznych barier takich jak wstyd, strach typu „co jak nie dam rady” czy też wątpliwości czy wysiłek da zmierzone rezultaty. Trener to przyjaciel – to nie tajemnica, że praca trenera to zajęcie 24/7. Z podopiecznymi często się jest w stałym kontakcie również poza godzinami treningowymi. Uważam, że to cudowne, iż podopieczni na trening przychodzą z nastawieniem jak na spotkanie z dobrą kumpelą, z którą lubią spędzać czas 🙂

– Dzięki za rozmowę!:)

 

Kontakt bezpośredni w sprawie treningów personalnych sieć Mcfit warszawa : i.sobieszek@yahoo.com
Zapisy online na trening EMS:
BODYBAR  ul. Magazynowa 9a, Warszawa Mokotów   
   

 

 

Athletic girl
Dlaczego warto z TrenerGURU